tisdag 13 november 2012

Tisdag

Efter några riktigt usla dagar (ganska precis en vecka nu) med magkramper, illamående+kräkningar, blåsor och ont i munnen (som tillsammans med illamående har gjort det helt omöjligt att äta och dricka nåt annat än vatten) och skyhög feber som bara stigit och stigit.
Idag är första dagen utan feber, och första dagen med någorlunda blodtryck. Jag har alltid haft lågt tryck, men när det går ner så lågt som till 70/35, då är det lite väl lågt..

Alla tabletter ges fortfarande IV, fast ett tag var vi oroliga för att det inte skulle gå att fortsätta, då CVKn helt plötsligt började ge upp. Det gick inte att backa och ta prover, och droppen funkade inte heller. Så då fick se sätta en PVK i armväcket för att kunna ge alla läkemedel. Och så bar det av till röntgen för att kolla så den inte hamnat ur läge. (Vilket den faktiskt hade).
Den låg kvar centralt i kärlet, men hade flyttats utåt och hade en fått en liten propp. Precis i mitten av de tre slangarna, där de går ut i blodkärlet.
Men imorse, helt oväntat, så funkade det helt plötsligt som det skulle. Konstigt men skönt!!
Speciellt eftersom de pratades om att sätta in en ny. För de vill jag ju slippa om det går!!


I helgen va min underbara mamma här och hälsade på, och som jag har längtat efter henne!! Helgen gick alldeles för fort och jag hoppas att hon snart kommer tillbaka!!

Imorgon kommer Emma och stannar nog till på söndag, så det känns skönt! Jag saknade henne påen gång när hon for sist!


LPn blev inställd idag oxå då de inte vill söva mig när jag är i sånt dåligt skick, vilket ioförsig känns bra. Men jag hoppas att det snart kan bli gjort. Vi vill ju inte att jag ska bli sämre nu när jag inte kunde få medicin.


I lördags hjälpte mamma mig att raka huvet oxå. Det va lixom ingen mening att försöka ha det kvar nå längre.
Allt bara rasade så fort jag tog i det, och de kliade nåt fruktansvärt.

Jobbigt som fan är det, och det är verkligen ingen tröst att det växer ut igen!!
Det tog 5 år att få till den längd jag ville ha (jämnlångt oxå), och jag ser verkligen inte framemot att vänta i 5 år till!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar