måndag 22 oktober 2012

Måndag

Sitter i sängen och ammar min son till söms, för kanske sista gången.
Idag vill dom ge första dosen methotrexate i ryggmärgsvätskan, idag vill dom att jag ska sluta amma.
Visst, det fattar väl jag oxå att det inte är nyttigt för Kian att fortsätta amma när jag får cytostatika.
Men det är ju det han vill, han vill amma och det vill jag med. Jag har ju fått en pump av underbara Ida, och tänkte hålla igång produktionen tills det är okej att amma igen, men nu säger både läkarna här och på kvinnokliniken att jag aldrig kommer orka pumpa, och att jag då kommer få mjölkstockning. Och en infektion är rent livsfarligt när man inte har nåt imunförsvar.
Att "han klarar sig utan din mjölk, men inte utan dig".
USCH! Sitter med gråten i halsen och mår så fruktansvärt dåligt.
Vill inte sluta amma, vill inte tappa håret, vill inte vara sjuk, vill inte dö, vill inte gå igenom det här en gång till. Vill inte vill inte vill inte!!
Jag önskar det inte på någon annan, men varför jag??!
Varför ska jag transplanteras, varför ska inte Kian få några syskon (biologiskt) och varför ska livet vara så JÄVLA ORÄTTVIST??????!!!!!!!!!!!

Vill bara åka hem.

2 kommentarer:

  1. För de första så kommer du INTE dö!!! Du får inte sitta och säga/tänka sånt för de är Inge sant! Kian kommer få växa upp med sin mamma och vad gör de om han inte kan få biologiska syskon? Han kommer få kusiner, som han kommer bli så less på så han kommer tacka att han är ensam barn.. Och om han får syskon så kommer han strunta i om dom är biologiska eller inte...
    Förstår att du vill amma men han är stor nu och han vänjer sig mig flaskan på hel tid om de är de som krävs för att du ska bli frisk.

    De kommer vara jobbigt, de kommer och är redan ett helvete men du har så många som bryr sig om dig och stöttar dig! Jag kommer alltid finnas här för dig!!!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Emma! När han växer upp kommer han inte ens bry sig om att han inte blev ammad så länge som han ville, för han kommer ha sin mamma. Och det är det ända som räknas i slutändan.
    Kärlek till dig. <3

    SvaraRadera