måndag 4 februari 2013

Måndag

Från och med idag så är jag "fri" från isoleringen. Det gäller i princip samma regler fortfarande, eftersom jag är transplanterad.
Så får fortfarande inte äta nåt annat än den här äckliga sjukhusmaten. Det är iaf vad dom rekommenderar, de kan ju inte tvinga mig.
Kände iaf att jag var värd en muffin, och så var den faktiskt från barn 3!
Vi var där idag, pappa på föräldraforum och jag å Kian lekte, sov, skrek, kröp runt, käkade lunch och tittade när Isak spelade tv-spel.
Och medan Kian sov så fick jag en ny kompis. Lilla Theo 1,5 år som oxå är från Brunflo! Han är här hos sin syster som är sjuk. ALL precis som jag, skulle tippa att hon är 4-5 år.
Iaf så skulle han absolut sitta i min famn (: hans mamma va helt paff och sa att han inte brukar sitta sådär lugnt hos henne. Super goo liten kille! (:
Fast sen när Kian vaknat och vi satt och mös så ville han inte gärna dela mamma med lilla Theo när han kom och ville sitta hos mig. Fast han kramade och klappade så fint på Kian (;
En stund satt han iaf.


Mamma var här i helgen, alldeles för kort tid tycker jag..
Jag vet att hon inte kan vara hemifrån så länge, men det känns ändå jobbigt!
Gick det så skulle jag velat ha hela familjen här jämnt!
Saknaden är olidlig och konstant!!

Kian har äntligen somnat och jag väntar på att Gustav ska komma in med sista antibiotika sprutan så jag får sova nån gång!
Har satt över nästan allt i tablettform ny, bara några kvar iv. Och så ska ju morfinpumpen bort snart oxå. Nedtrappning pågår!
Och ni ska veta, morfin är mkt lättare att trappa ut än ketogan! Så jag är glad att jag valde att ta morfin den här gången!
Godnatt











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar