onsdag 11 april 2012

BM

BM-besök idag vecka 33+5
Blodtryck: 125/85 hos bm & 120/60 på förlossningen
SF:36
Fosterljud: 140-150
HB:116, lite lågt så jag ska ta nya prover i veckan.
 
+ 2 kg.
Huvud neråt, och nästan helt fixerat.

Men så tog jag upp att liten inte har rört sig så mkt de sista 2 veckorna. Att vad som brukar vara ett normalt rörelsemönster inte är det längre, så trots bra järtljud så tyckte hon att jag skulle ta mig en tur till förlossningen och göra en CTG kurva.
Så Christina ringde in på förlossningen, så vi fick komma in på en gång.
CTGn var bra, men fick komma ner på SPEC-mvc för ett ul ändå. Lycka!
 
Allt var toppen och liten vägen nu 2200 (plus-minus 10 %) och huvudomfång var runt 10cm. Och jag hade bra med fostervatten.
Läkarn såg även vilket kön, och frågade om jag ville veta. Men bestämde mig för att vänta, till mammas besvikelse! (; 
Ska tillbaka igen om 2 veckor, så det ska bli spännande att se om liten växt nåt till dess! (:
 
 





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar