torsdag 5 april 2012

50

230 dagar gången och endast 50 dagar kvar!

Imorgon går jag in i vecka 34. Fan, nu är det inte länge kvar! Jag börjar nästan bli lite nervös..
Inatt drömde jag att jag var på förlossningen och födde barn, och det var verkligen ett barn. Ingen liten bebis var det iaf! En pojke, Stor som en 3 åring..

Undra om det är för att jag är lite rädd för att grodan ska vara en riktig jättebebis? Att jag har funderat mkt på hur stor h*n kommer vara? Att, om jag får önska, inte vill trycka ut nån basketboll genom puppan. Ont kommer det ju göra oavsett, men jag kan tänka att ju mindre de är desto skonsammare är det för den nedre regionen?!

Fast, är det värt att grubbla över? Ut ska de ju. Jag är inte rädd egentligen, mest förväntansfull. Men ju närmare jag kommer desto mer funderingar dyker upp.
Nu vill jag ha hit alla bebís grejer! Jag vill att allt ska vara färdigt inför grodans ankomst. Så jag kan slappna av och bara mysa nu tiden som är kvar.

Snart är du här





Skrev föresten klart det första utkastet på det som ska bli mitt förlossningsbrev igår. Tror jag fick med det mesta, men jag tror att det kanske kommer fyllas på och ändras eftersom det närmar sig ännu mer.
Jag vet ju inte riktigt vad/hur man ska skriva. Det finns enmassa olika modeller på nätet, men kände att det va bäst att skriva en egen.
Tror jag ska be mamma läsa igenom och se om hon tycker att det är nåt jag glömmt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar