måndag 25 juni 2012

Måndag

Ny dag och ny vecka, och vi har firat våran första midsommar tillsammans jag och Kian. Tillsammans med resterande familjemedlemmar oxå såklart!
Familjen Nordin + Peter och familjen Sandås/Larsson + momma, Janne & Lars. Mkt trevligt hade vi och kom inte i säng förns halv 3! Iaf jag, pappa och moster.

Och jag drack mitt första glas vin sen jag blev gravid. Eller, det var väl typ 3 klunkar. Konstigt kändes det iaf.


Nu i vwckan har vi faktiskt ingenting planerat, men jag tror jag ska försöka ta mig in till stan en sväng. Jag har ju lite gåvor att inhandla! Nånting till stortjejen Nova (vet precis vad jag ska köpa! ;) och nånting till lilla Johnny.
et har ju inte funnits varken tid, ork eller lust för det än, men nu tänkte jag att det faktiskt skulle bli av.
Det ska bli spännande att se hur det går att åka buss med lillgrodan.. Kanske kan övertala moster Emma att följa med om hon inte jobbar. Vi får hoppas.


Nu ligger han iaf och sover och jag njuter lite av att få ha båda mina armar helt för mig själv. Igår låg han i min famn heeela dan och ville absolut inte ligga för sig själv. Inte ens när han sov.
Jag ammande och han somnade, men så när jag försökte lägga honom i vagnen eller i sängen så vaknade han och grina. Så jag tog upp honom, stoppa tutten i mun så han blev tyst. Så snutta han tills han somnade och jag försökte lägga ifrån mig honom igen utan att lyckas. Och så fortsatte det under resten av dagen och kvällen.
Tillslut så somnade han iaf för natten (vid 23 tiden) och jag lyckades oxå somna.

Iaf så håller jag tummarna för att jag ska få lite mer gjort idag. Det behövs diskas, städas och vika tvätt.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar