söndag 17 juni 2012

Första månaden

Det här med småbarnslivet innebär att man ibland (läs alltid) får sätta sina egna behov lite åt sidan. Det hinns liksom inte med då ensamtid är rätt sällsynt.

Kians första månad utanför magen har vi väl egentligen hunnit med ganska mkt. Mer än vad jag trodde, men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att livet som ensamstående skulle vara just såhär. Nu har ju jag vääldigt mkt hjälp från min alldeles underbara familj (annars vette tusan) så jag har ju haft mer tid än väntat.

Men jag har fått lite färre armar att manövrera dator och blogga med, så det får ni ha överseende med. Jag skulle gärna blogga lite mer, men det finns lixom inte tid då Kian är en riktig tutt-gubbe och gärna vill sitta fast på mina bröst 24/7. En riktig mamma(groda)gris!


Idag blir Kian 1 månad och vi väntar med spänning på det första riktiga leendet! Men i väntan på det så har det hänt en del andra saker.
Han tittar och är intresserad av färgglada saker, så som giraff och uggle snutten, mina blommor och den snurrande spelmobilen som hänger över spjälsängen. Det är favvoriten!
Han vänder oxå på huvet och tittar på mig om jag pratar men honom. Men jag behöver egentligen inte prata för att han ska veta vem jag är (;
Han känner igen momma, moffa, moster och morbror (gånger 2), på rösten.

Hans vakenperiod har utökats från 10-30 min till 1-3 timmar, och det uppskattas mkt då hans sovtider oxå har blivit bättre. Nu sover han isnitt mellan 11-12 till 3-4 innan han vaknar första gången för mat. Sen brukar han sova till 7-8 innan han vill äta och sen somna om och sova till 10-11. Så det passar mig perfekt, för då brukar jag passa på att duscha och äta frukost innan han vaknar.

Han har växt en hel del oxå!
Från 2920g och 46 lång
Till 3705g och 50 lång.

Min stora kille! ♥

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar