fredag 24 februari 2012

Lättnad

Nån gång ska ju vara den första, och ibland får man uppleva nya spännande och kanske lite smärtsamma saker. Typ som när lillgrodan väcker mig mitt i natten med att tvångssträcka sig från sida till sida inne i magen.. AJ!
Nu märks det att h*n inte är någon liten skrutt längre, utan faktiskt har blivit ganska stor (:
Och det känns ganska skönt att veta att nu väger bebis mellan 900 gram och ett kilo så skulle h*n mot förmodan bestämma sig för att komma ut lite tidigare så är det ingen större fara, utan har väldigt bra chanser att överleva. Bebisen kan nu andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.
Men jag vill ju såklart att min lilla groda ska stanna inne tiden ut för att få de absolut bästa förutsättningarna att födas frisk och må bra

Men det är klart att Östersundssjukhus inte går att jämföra med Umeå. I Umeå kan man rädda barn från vecka 23, men i Östersund måste de vara 28 veckor gammal för att de överhuvudtaget ska ha en chans att överleva. Och det säger ju ganska mkt. Så därför känns det underbart att nu när jag går in i vecka 28 (imorgon) inte längre behöver vara så orolig över det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar